Sandwich yang lazat

“Ish tabgho anta? tanya pekerja Bangladesh pada saya. “Ab gho dajaj wa tuna”, sambut ku.

“Toyyib”, jawabnya sambil tersenyum. ” Ijlis hina”, sambil dia mengheret kerusi kepada ku.

” ha za roq mus sirri internet”, katanya.

Masya Allah, ni dah bagus ni. Niaga sandwich pun ada internet free. Ni dah kira bagus ni.

Dahla layanan dia bagus. Ada internet wifi lagi.Mesti aku datang sini tiap hari ni.

Sandwich yang tak sedap pun akan jadi sedap.

Ini lah yang perlu kita masukkan dan terapkan dalam penghidupan kita seharian dalam MENGAMALKAN Islam.

Macam mana kah kita nak perkenalkan Islam kepada non muslim? Anggaplah Islam itu sandwich. Kita nak berniaga Islam. Macam mana kita nak pasarkan sandwich kita supaya laku dan di beli ramai?

Dengan sandwich yang betul betul dah sedap, iaitu Islam yang betul betul dah bermutu, marketing Islam lebih cepat sepatutnya.

Ini yang perlu kita terapkan dalam kehidupan kita seharian. Kita semua adalah pendakwah Islam sebenarnya tak kira siapa anda. Anda bertangggungjawab kepada Islam. Apa maksud bertanggungjawab? maksudnya, ada sedikit soalan yang akan perlu kita jawab di depan Allah besok.

Semoga Islam di lihat lebih tinggi dari segalanya.

12042009763

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s