Mama masih di Hospital Bahiyah

Alhamduilllaah syukur.

Itu je yang dapat keluar dari bibir ku. Mama yang mak mertua ku masih dapat bercakap dan masih di beri pelunag oleh Allah untuk menghirup oksigen yang percuma ini.

Ini lah nikmat paling besar selepas NIKMAT IMAN DAN berada dalam agama Islam yang tercinta.

Mama dah terpaksa kena menggunakan hemodialisis setiap 2 hari untuk mencuci darah. Kedua dua buah pinggang mama sudah tidak berfungsi.

06052009923

Jadi, kita sebagai anak anak perlu berfikiran positif, menjaga ibu adalah tanggungjawab kita bersama.

Hadis rasulullah saw:

roghima anfun man adroka wa lidaihi indal kubar walam yad rukal jannah

RUGI LAH BAGI SESIAPA YANG SEMPAT BERSAMA IBU BAPA MEREKA KETIKA IBU BAPA MEREKA SUDAH BERUMUR, TETAPI MEREKA (anak-anak) TIDAK DAPAT MASUK SYURGA

06052009927

PERHATIKAN GEJALA INI

06052009928

7 responses to “Mama masih di Hospital Bahiyah

  1. “SyafahalLah..”

  2. salam..
    ustaz..ana kenal zaujah ustaz..kami sama2 di maahad dulu..maktab mahmud..
    ayu suhana merican junior ana..

  3. terima kasih kim..
    mcm mana exam?
    semog Allah memudahkan segala urusan anta

  4. Terima kasih Nuron..
    Saudari di mana sekarang? Dah kerja ke?
    jemputlah mai ke rumah, rasa Mee Abu.. di Lorong perwira.

    Sila ke rahmanhamzah.fotopages.com

  5. salam. Hmm sedihnya jia tengok makcik Ramlah.. T_T semoga dia cepat sembuh. Kalau dekat, nak je jia gi tengok selalu.. Sakit la buat ni.. isk2.

  6. Kak Yusnah

    Salam.. semoga ibu tabah menghadapi dugaan kecil ini. Nikmat Allah masih banyak… Alhamdulillah kerana ustaz dan isteri masih diberikan peluang untuk berbakti pada orang tua.

    Ayah akak pun sedang menunggu masa untuk hemodialisis ni.. kesian dia, takut sangat bila Dr bagi dua pilihan CAPD atau hemodalisis.. tapi anak2 semua cdgkan hemodalisis… Hanya doa kita pohonkan semoga Allah mengasihi dan menyembuhkan mereka.

  7. terima kasih ustazah yusnah… semoga kita dapat digolongkan dalam mereka yg ttidak rugi bila bersama dgn ibu bapa kita semasa kita dah dewasa.

    roghima anfun man adroka wa lidaihi indal kubar walam yadrukal jannah

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s